Nedostatok vody, mastné jedlá, sladkosti, alkohol a minimum pohybu – toto všetko má za následok priberanie na váhe, ktoré trápi nejedného z nás. Netreba však hneď vešať hlavu, stačí mať pevnú vôľu a držať sa určitých zásad. Neviete, ako začať? Pokúste sa riadiť týmito piatimi radami, ktoré vám pomôžu s nadbytočnými kilami rýchlo zatočiť!

 

1. Zmena  jedálnička

Aj keď to možno neradi počujete, na dosiahnutie vysnívaného výsledku budete musieť urobiť pár ústupkov. Jeden z prvých a najdôležitejších je úprava vášho jedálnička, ktorý by sa mal zaobísť bez smažených a tučných jedál. Vyprážanie a pečenie môžete jednoducho nahradiť varením v pare, čo urobí pokrm zdravším a dokonca aj chutnejším. Odporúčame najmä zeleninu, svetlé mäso a morské ryby, ktoré majú málo kalórií a obsahujú jód, vďaka ktorému naštartujete svoju štítnu žľazu. Obmedziť bude treba aj príjem cukru, a to nielen v podobe sladkostí, ale aj pečiva. Ak vás prenasleduje neustála chuť na dobroty, skúste ju zahnať kúskom zeleniny alebo ovocia. Keď si už skutočne neviete pomôcť, krízu ustojíte napríklad s kockou horkej čokolády s vysokým podielom kakaa.

2. Vsaďte na pohyb

Úprava jedálnička nemôže 100 % fungovať bez pohybu, ktorý je dôležitou súčasťou každého diétneho plánu. To, samozrejme, neznamená, že musíte začať okamžite trénovať na maratón! Najlepšie je počúvať svoje telo a pohyb brať ako súčasť každodenného života. Výťah vymeňte za schody, skúste dobehnúť autobus alebo sa ráno pred prácou pol hodinku poprechádzajte. Ak ste na pohyb zvyknutí a chcete chudnutie urýchliť, športujte najmenej trikrát za týždeň po 30 minút. Ideálne je aeróbne cvičenie na chudnutie, ale ženy by si mali dávať pozor na silový tréning, ktorého výsledkom môže byť nárast svalovej hmoty.

3. Pite dostatočné množstvo vody!

Hovorí sa, že hlad je len prezlečený smäd. Dehydratovaný organizmus totiž vysiela všetky signály, ktoré sa môžu mylne zameniť za pocit hladu. Ak pijete iba vtedy, keď ste smädní, musíte zmeniť svoje návyky. Smäd nie je včasnou známkou potreby vody, pretože prichádza až v okamihu, keď ste z 1 – 2 % dehydrovaní. Všeobecne platí, že dospelá osoba by mala prijať približne 2,5 litra vody denne, a to priebežne. Nárazové pitie väčšieho množstva vody je záťažové pre vaše obličky a zbytočne z tela odvádza množstvo cenných minerálov. Najlepšia je čistá nesladená voda, balená minerálna alebo voda priamo z kohútika. Pre lepšiu chuť môžete pridať aj pár kvapiek citróna. Vhodné, naopak, nie sú tekutiny obsahujúce kofeín, ako je káva a čaj, ktoré majú za následok dehydratáciu. Neodporúčajú sa ani koncentrované alebo 100 % šťavy z ovocia, ktoré obsahujú veľké množstvo kalórií.

4. Spánkom ku zdraviu

Chudnutie môže byť aj príjemné! Spánok a relax sú rovnako dôležité ako zdravé stravovanie a pohyb. Vo fáze hlbokého spánku naše telo produkuje rastový hormón, ktorý je najväčším spaľovačom tukov. Tento hormón spotrebováva telesnú energiu, ktorú odoberá práve z tukových vankúšikov, a môže vám tak pomôcť zbaviť sa až 2 kilogramov za mesiac. Ak budete spať každý deň 7,5 až 8 hodín, budete mať aj menšiu chuť na nezdravé potraviny a diétny plán sa vám bude lepšie dodržiavať.

5. Podporte svoje úsilie bylinkami

Sila prírody nám pomôže vyriešiť nielen zdravotné problémy, ale aj nadbytočné kilá. Spoľahnúť sa môžete na pitie bylinných čajov zo žihľavy, fenikla či alchemilky. Za zmienku stojí aj zelený čaj, ktorý sa tradične používa na zníženie telesnej hmotnosti doplnený vhodnou diétou. Cennou látkou je okrem iných aj glukomanan, rastlinný polysacharid získavaný z hľúz rastliny konjak, ktorý má rovnaké účinky ako vláknina. Okrem toho, že pôsobí proti zápche, zanechá v žalúdku príjemný pocit plnosti, vďaka ktorému nebudete tráviť v kuchyni viac času, ako je potrebné.